DIGITÁLNÍ ARCHIV
Název školy |
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 |
Číslo projektu |
CZ.1.07/1.5.00/34.0219 |
Číslo a název šablony klíčové aktivity |
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT |
Tematická oblast |
Jazykové jevy v českém jazyce |
Autor materiálů |
Mgr. Zuzana Valášková |
označení materiálu |
název materiálu |
stručná anotace |
Word |
EU070301 |
Práce s literárním textem – Řád sněženky |
Pracovní list, který slouží k rozvoji čtenářské komunikace s cílem esteticky porozumět básním. Motiv a téma sněženky v uměleckém kontextu. Poetizace přírody v uměleckém obrazu. Prohloubení znalostí o uměleckém jazyku a učivu o verši. |
|
EU070302 |
Práce s literárním textem |
Pracovní list, ve kterém se žáci seznámí s dalším literárním žánrem – bajkou, procvičí své čtenářské dovednosti. |
|
EU070303 |
Opakování pravopisu, morfologie a skladby |
Pracovní list, který slouží k opakování učiva o pravopisu (doplňovací cvičení) a k opakování vědomostí o slovních druzích a o skladbě. |
|
EU070304 |
Opakování pravopisu, morfologie a skladby |
Pracovní list, který slouží k opakování učiva o pravopisu (doplňovací cvičení) a k opakování vědomostí o slovních druzích a o skladbě. Zároveň úvodní text slouží k rozvoji čtenářské komunikace. |
|
EU070305 |
Slovesa - opakování |
Pracovní list, který slouží k opakování učiva o mluvnických kategoriích sloves a o pravopisu při shodě podmětu s přísudkem. |
|
EU070306 |
Práce s textem |
Pracovní list, který slouží k opakování učiva o pravopisu (doplňovací cvičení). Zároveň úvodní text slouží k rozvoji čtenářské komunikace a procvičení slohového útvaru vypravování. |
|
EU070307 |
Podstatná jména – tvaroslovná cvičení |
Pracovní list, který slouží k opakování učiva o mluvnických kategoriích podstatných jmen a procvičování tvarů podstatných jmen podle vzorů. |
|
EU070308 |
Opakování pravopisu, morfologie a skladby |
Pracovní list, který slouží k opakování učiva o pravopisu (doplňovací cvičení) a k opakování vědomostí o slovních druzích a o skladbě. |
|
EU070309 |
Odvozování slov, slova příbuzná |
Pracovní lit, ve kterém si žák procvičí významy a tvary slov a zjistí, jakým způsobem bylo slovo utvořeno. |
|
EU070310 |
Podstatná a přídavná jména - opakování |
Pracovní list slouží k procvičování nebo opakování učiva o podstatných a přídavných jménech. |
|
EU070311 |
Větné členy – syntaktická cvičení |
Pracovní list, ve kterém si žáci procvičují učivo základních a rozvíjejících větných členů. |
|
EU070312 |
Zájmena |
Pracovní list, který slouží k procvičování zájmen. |
|
EU070313 |
Práce s literárním textem - Zubři |
Pracovní list, ve kterém žáci pracují s uměleckým textem. Hledají syntaktické, lexikální a další vazby. Dané informace provazují s těmi, které získali v literární výchově. |
|
EU070314 |
Slovotvorná cvičení, rčení |
Pracovní list, ve kterém si žák procvičí významy a tvary slov a zjistí, jakým způsobem bylo slovo utvořeno. |
|
EU070315 |
Větné členy |
Pracovní list, ve kterém si žáci procvičují učivo základních a rozvíjejících větných členů. |
|
EU070316 |
Práce s literárním textem – Trójská válka |
Pracovní list, ve kterém žáci pracují s uměleckým textem. Hledají syntaktické, lexikální a další vazby. Dané informace provazují s těmi, které získali v literární výchově. |
|
EU070317 |
Práce s literárním textem – Hastrman v Chudobě |
Pracovní list, ve kterém žáci pracují s uměleckým textem a seznamují se s charakteristikou pohádkové postavy, kompozicí charakteristiky a jazykovými prostředky. Hledají syntaktické, lexikální a další vazby. |
|
EU070318 |
Práce s literárním textem – Poslední čert |
Pracovní list, ve kterém žáci pracují s uměleckým textem a seznamují se s charakteristikou pohádkové postavy, kompozicí charakteristiky a jazykovými prostředky. Hledají syntaktické, lexikální a další vazby. |
|
EU070319 |
Práce s literárním textem – Zkamenělá princezna na Boru |
Pracovní list, ve kterém žáci pracují s uměleckým textem. Hledají syntaktické, lexikální a další vazby. Dané informace provazují s těmi, které získali v literární výchově. |
|
EU070320 |
Souvětí |
Pracovní list, ve kterém si žáci procvičí znalosti o souvětí a větě jednoduché. |