Základní informace k adaptačnímu pobytu prvních ročníků: prima1. ročník, podrobné informace 1.9.

Studenti Gymnázia v Broumově úspěšní v testování Českou školní inspekcí

V listopadu 2016 proběhlo na mnoha školách v České republice testování žáků třetích ročníků středních škol z informační gramotnosti.

V listopadu 2016 proběhlo na mnoha školách v České republice testování žáků třetích ročníků středních škol z informační gramotnosti. Toto testování bylo realizováno jako inspekční šetření České školní inspekce. Na Gymnáziu Broumov se testování zúčastnili žáci 3.A a septimy. Základní výslednou hodnotou byla průměrná úspěšnost - podíl počtu bodů získaných v celém testu a počtu otázek v celém testu. Testování se v republice zúčastnilo 12 808 žáků. Výsledky jsou pro školu potěšující.

Průměrné úspěšnosti:

Průměrná úspěšnost žáků v republice byla 66%.

Průměrná úspěšnost žáků 3.A byla 68%.

Průměrná úspěšnost žáků 7.V byla 73%.

Průměrná úspěšnost žáků naší školy byla 70,5%.

Rozdělení výsledků žáků v republice:

rozmezí úspěšnost počet žáků v dané skupině

0 – 20 % ................................ 0 % (14)

20–41 % ................................ 3 % (407)

41–60 % ................................ 32 % (4 066)

61–80 % ................................ 46 % (5 889) V této skupině je naše škola.

81–100 % .............................. 19 % (2 435)

Výsledky testování jsou z pohledu školy velmi dobré, odpovídají možnostem a dlouhodobým výsledkům našich žáků a svědčí o kvalitě výuky ICT na škole i o jejím dobrém materiálním zázemí. Škola se umístila v nejpočetnější skupině škol. Škol s ještě lepším výsledkem bylo výrazně méně, kdežto škol s horším výsledkem bylo výrazně více. Za pozitivní lze považovat, že i když žáci víceletého studia dosahují v jiných testováních lepších výsledků než žáci studia čtyřletého, v testování informační gramotnosti velký rozdíl nebyl, z čehož lze vyvodit, že žáci školy bez rozdílu oboru studia mají dostatečně rozvinuté kompetence v oblasti informační gramotnosti. Obdobně nebyly výrazné rozdíly ve výsledcích jednotlivých žáků. Z celkového počtu 47 zúčastněných žáků pouze deset žáků mělo úspěšnost horší než 61%, a dostali by se tak mezi žáky škol slabší skupiny. Naopak 14 žáků by se dostalo do elitní skupiny škol, neboť měli úspěšnost vyšší než 81%. Dva žáci měli úspěšnost přes 90%.

Děkuji žákům školy za odpovědný přístup k testování a učitelům ICT za kvalitní výuku.

Karel Výravský

Novinky na e-mail

Chcete, abychom Vám zasílali občasné novinky na e-mail? Napište Váš e-mail do formuláře a potvrďte.