V květnu 2017 realizovala Česká školní inspekce celorepublikové zjišťování výsledků vzdělávání žáků 9. tříd základních škol a kvart víceletých gymnázií. Cílem výběrového zjišťování primárně není srovnávat žáky, třídy nebo školy – základním úkolem je poskytnout informaci o tom, nakolik každý jednotlivý žák plní požadavky minimálního standardu osvojených znalostí a dovedností. Přesto může být užitečný a zajímavý i pohled na souhrnné výsledky žáků školy. Nejprve ale krátká rekapitulace toho, jak byly testy sestaveny: Za každou správně vyřešenou úlohu žák body získal, za chybně vyřešenou nebo vynechanou úlohu nic nezískal ani neztratil. Podíl počtu bodů získaných v celém testu a počtu otázek v celém testu udával průměrnou úspěšnost v testu.
Rozdělení výsledků žáků v republice a pozice naší školy
Rozmezí úspěšnosti v % Předmět - počet žáků v daném rozmezí a úspěšnost kvarty Matematika Angličtina Občanská v.
ČR Kvarta - úspěšnost ČR Kvarta - úspěšnost ČR Kvarta - úspěšnost
0 - 20% 2 406 - 178 - 15 -
21 - 40% 9 869 - 2 623 - 199 -
41 - 60% 13 619 - 8 000 - 1 240 -
61 - 80% 10 595 67% 10 410 - 2 886 75%
81 -100% 3 692 - 16 202 90 % 1 137 -
Výsledky testování jsou z pohledu školy velmi dobré, odpovídají možnostem a dlouhodobým výsledkům našich žáků a svědčí o kvalitě výuky matematiky, angličtiny a občanské výchovy na škole i o dobrém materiálním zázemí pro výuku těchto předmětů. V anglickém jazyce byli žáci kvarty mezi úplně nejlepšími žáky v republice, v matematice bylo v republice lepších jen 9% žáků (a to zpravidla jen žáků víceletých gymnázií) a obdobně tomu bylo i v občanské výchově.
Děkuji žákům kvarty za zodpovědný přístup k testování a učitelům příslušných předmětů za kvalitní výuku.
Karel Výravský